Artırılmış ve Sanal Gerçeklik Uygulamalı Eğitimi 

Bu eğitimin amacı son yıllarda ilginin arttığı bir alan olan Artırılmış Gerçeklik (İng: AR – Augmented Reality) ve Sanal Gerçeklik (İng. VR – Virtual Reality) konusunda ilgili profesyonelleri bilgilendirme ve pratik deneyim sahibi yapmaktır.

Eğitimi alan katılımcılar genel olarak AR/VR konusunda bilgi ve deneyim kazanırken, yeni ve trend bir teknoljiyi eğlenceli bir ortamda öğrenmekten memnuniyet duyduklarını belirtmektedir.

 

screen-shot-2012-10-16-at-8-59-14-am

AR/VR nedir merak eden, ilgili teknolojileri uygulamalı olarak öğrenmek veya kendini zenginleştirmek isteyen herkes:

  • Mühendisler,
  • Girişimciler,
  • Teknoloji veya ArGe/ÜrGe yöneticileri,
  • Tasarımcılar, mimarlar, eğitimciler, …

Otomotiv, Havacılık ve Uzay Sanayii, İnşaat, Eğitim, Savuma Sanayii, Reklamcılık ve Servis alanlarında çalışanlar

Eğtim sonunda katılımcı AR ve VR ile ilgili bazı temel bilgiler edindikten sonra bir uygulama geliştirmek için gerekli bir sistemin kullanımını uygulamalı olarak ögrenecektir. Eğitim sonunda katılımcı bir uygulama geliştirerek öğrediklerini uygulayacak ve sonuçlarını görecektir.

Eğitimde aşağıdaki konularda teorik bilgilerin sunulması yanında pratik uygulamalar yapılmaktadır.

  • Temel bilgiler:
    • AR ve VR nedir, ne işe yarar, nerelerde kullanılır, son yıllardaki ilgi nedendir?
    • AR ve VR için temel matematik bilgileri.
    • AR sistemlerinin temel bileşenleri: donanımlar, takip sistemi, grafik görselleştirme, içerik geliştirme.
    • Kullanıcı deneyimi ve AR.
  • Uygulama geliştirme için pratik bilgiler:
    • Unity ile AR/VR uygulama geliştirme.
      • Geliştirme ortamı, 3B editör, grafik motoru, fizik motoru, scripting ve deployment.
    • AR araçları:
      • Vuforia ve AR takip sistemleri.
      • Unity ve Vuforia entegrasyonu.
    • AR ve VR uygulama oluşturma.
  • Pratik uygulama geliştirme
    • Proje (katılımcılar ile birlikte ihtiyaca göre belirlenecektir) ve grup (iki kişilik) seçimi.
    • Uygulama geliştirme – eğitmenler gözetiminde katılımcılar tarafından.

 

Geçmişte yapılan bazı proje örnekleri:

  • AR – Optik Öğretmeni: Işık kırılımının AR ile etkileşimli gösterilmesi.
  • VR – Raf Doldurma: Etkileşimli HTC Vive tabanlı uygulama.
  • AR – Basketball Oyunu: HoloLens ile artırılmış gerçeklik tabanlı basketball oyunu.
  • VR – 3D Stereo Görselleştirici: Üç boyutlu 360 resimleri ek sanal objelerle (uçan kelebekler) gösterebilen bir akıllı GearVR tabanlı uygulama.
  • AR – Mobilya Yerleştirme: Gerçek halı boyutunda bir işaretci üzerine mobilya yerleştirme akıllı telefon uygulaması.

Eğitimler alanında uzman ve deneyimli bir kadro tarafından verilmektedir.

Yrd. Doç. Dr. Yakup GENÇ: AR ve VR konularında uzman akademisyendir. 1999’dan bu yana endüstri ve akademide ilgili konularda Ar-Ge çalışmaları yürütmektedir. Bu alanda 15’in üzerinde patente sahiptir. Türkiye’de AR konusunda ilk lisans ve yüksek lisans derslerinden birini son üç yıldır Gebze Teknik Üniversite’sinde vermektedir.

Eğitim: Doktora ve Master (1999 ve 1994 – Computer Science, University of Illinois at Urbana-Champaign), Lisans: (1991 – Kontrol ve Bilgisayar Mühendisliği, Istanbul Teknik Universitesi).

Celaleddin Subaşı: 2013’ten bu yana AR, VR ve bilgisayar grafik konularında endüstride çalışmalar yürütmektedir. VR sistemleri ve Unity konusunda uzmanlığı yanında üç yıldır Unity eğitimi vermektedir.

Eğitim: Lisans (Devam etmekte – Bilgisayar Mühendisliği, Gebze Teknik Üniversitesi)

Halil İbrahim Penekli: 2013’ten bu yana AR ve bilgisayarla görme konularında endüstride çalışmalar yürütmektedir. AR sistemleri ve Vuforia konusunda uzmanlığı yanında üç yıldır Vuforia ve görsel tabanlı takip sistemleri konusunda eğitim vermektedir.

Eğitim: Lisans (2015 – Bilgisayar Mühendisliği, Gebze Teknik Üniversitesi)

Kasım Süzen: 2016’dan bu yana AR ve VR konularında endüstride çalışmalar yürütmektedir. AR/VR sistemlerinin dağıtıl haberleşmesi konusunda uzmanlık sabihibir.

Eğitim: Lisans (Devam etmekte – Bilgisayar Mühendisliği, Gebze Teknik Üniversitesi)

  • Kurumsal ve bireysel eğitim katılım ücretleri için buraya tıklayınız
  • Öğle yemeği, çay-kahve, eğitim kitap veya dokümanları ücrete dahildir.
  • Tüm programlar sonunda katılımcılara katılım belgesi verilmektedir.
  • Kayıtlarımız eğitim tarihinden 3 gün öncesine kadar devam etmektedir.

Eğitime gelirken getirilmesi gerekenler : Kişisel dizüstü bilgisayarınız.